ÚvodBlogINSIA v únorovém PROFI Poradenství & Finance

INSIA v únorovém PROFI Poradenství & Finance

5. března 2024 | Rubriky: Blog | INSIA lidé a trendy | Aktuality

INSIA v únorovém PROFI Poradenství & Finance

V únorovém čísle odborného magazínu PROFI Poradenství & Finance vychází další rozhovor s Ivanem Špirakusem, generálním ředitelem společnosti INSIA, a také s místopředsedou představenstva INSIA a ředitelem strategického rozvoje Radkem Havlenou. Hlavním tématem je rok změn v oblasti pojištění. Jaké změny rok 2024 přináší a jaké dopady to bude mít na práci makléřů a jejich klienty? 



Rok změn čeká také pojištění, makléře i klienty


POVÍDALI JSME SI S IVANEM ŠPIRAKUSEM, GENERÁLNÍM ŘEDITELEM
A MÍSTOPŘEDSEDOU PŘEDSTAVENSTVA SPOLEČNOSTI INSIA, A RADKEM HAVLENOU,
ŘEDITELEM STRATEGICKÉHO ROZVOJE A ČLENEM PŘEDSTAVENSTVA INSIA, NEJEN
O PROBLEMATICE PODPOJIŠTĚNÍ, LETOŠNÍCH ZMĚNÁCH V POVINNÉM RUČENÍ, ALE TAKÉ
O DALŠÍCH PLÁNECH NA LETOŠNÍ ROK ČI EXPANZI JEJICH SPOLEČNOSTI.

Novinky v povinném ručení začnou platit nejdříve v prvním čtvrtletí tohoto roku. Jak se očekávané změny dotknou makléřů a jejich klientů?
Ivan Špirakus: Zákon 30/2024 o povinném ručení vstoupí v platnost 1. dubna 2024 a pochopitelně se na to pilně připravujeme. Makléři si musí novinky rychle osvojit, aby je mohli dobře vysvětlovat klientům. V první fázi to bude znamenat především prověřit, zda klienti mají elektrokoloběžku či jiné vozítko, na které se nově bude pojištění vztahovat. Připravujeme proto na centrále informační materiály pro klienty, abychom to pomohli makléřům zvládnout.
Druhá a technicky i provozně náročnější část změn bude souviset s přechodem na online režim od 1. října 2024. Klienti si budou muset zvyknout na nový proces, kdy pojištění bude nutné uhradit přes platební bránu, aby mohlo okamžitě vzniknout. S přechodem na online režim zároveň skončí povinnost předkládat při policejní kontrole v Česku zelenou kartu. 

Bude to znamenat i úpravy vašich srovnávačů, systémů a dalších nástrojů?
I. Špirakus: Ano, na úpravách našeho srovnávače pojištění vozidel Ignác již delší dobu pracujeme a jednotlivé pojišťovny nás pilně zásobují inovacemi svých produktů. K počátku platnosti zákona jde především o navýšení základního limitu plnění na 50 milionů korun a novou kategorii vozidel bez registrace.
Náročnější na úpravu systémů bude přechod na online režim, a to zejména u pojištění flotil, kdy bude nutné zapracovat online přihlašování a odhlašování vozidel, a s tím související fakturace pojistného. Pro flotilové klienty proto chystáme zcela nový systém, který tuto agendu našim makléřům velmi usnadní.

Přinese to makléřům i nějaké nové obchodní příležitosti?
I. Špirakus: Co se týká nových kategorií vozidel, jako jsou koloběžky, tam je možný obchodní přínos minimální. Vidíme zde však určitě příležitost k prohloubení vztahů s klientem, kdy jim můžeme pomoci orientovat se v nové problematice.
V souvislosti s rozhodnutím Rady kanceláří o předkládání zelené karty v digitální podobě od roku 2025 se navíc opět posílí význam naší mobilní aplikace AutoMobil, kterou si již stáhlo přibližně 70 tisíc uživatelů.

Jaké jsou další plány INSIA na letošní rok?
Radek Havlena: V letošním roce budeme především pokračovat v rozvíjení našeho konceptu automatizované komunikace s klienty, která přináší výborné výsledky a je již nedílnou součástí každodenní práce našich makléřů. Nedávno jsme spustili modul statistik, který nám dodává detailní data o úspěšnosti jednotlivých kampaní.
A samozřejmě neustále vylepšovat všechny naše provozní systémy s jasným cílem zlepšit efektivitu práce. Každé kliknutí myší, každé opakované zadávání údajů, které ušetříme, znamená usnadnění a zrychlení práce pro naše makléře.

Co nového letos nabídnete makléřům a klientům?
I. Špirakus: Novinek na letošní rok chystáme spoustu. V nejbližší době nasadíme nový systém vyhledávání v našem extranetu, který už obsahuje tisíce článků a dokumentů z pojišťoven a bank. Vyhledávací stroj, založený na strojovém učení a umělé inteligenci, umožní makléřům mnohem rychle najít požadovanou informaci. Připravujeme rovněž zcela novou mobilní aplikaci pro klienty, která bude zaměřena na všechno kolem bydlení. Kromě evidence smluv a údajů k nemovitosti zde bude i funkce „Domácí inventura“, kde si klient bude moci evidovat svůj majetek a takový přehled pak použít v případě pojistné události.
V oblasti nástrojů pro makléře ke srovnání a sjednání pojištění spustíme letos nový sjednávač pojištění odpovědnosti pro podnikatele, který nám, spolu s promyšlenou automatizací, pomůže zvýšit propojištěnost tohoto segmentu našich klientů.
R. Havlena: A nesmíme zapomenout na investice, které v INSIA řešíme prostřednictvím našeho smluvního partnera InInvest. Svým klientům mohou naši spolupracovníci poskytovat komplexní finanční služby.

Vysoká inflace se propisuje i do ceny povinného ručení, pojištění nemovitosti, domácnosti... Do jaké míry to ovlivní váš byznys?
I. Špirakus: Inflace se naštěstí podle lednových čísel opět dostává na „rozumnou úroveň“. Máme za sebou ale tři roky velkého růstu cenové hladiny a pojistné smlouvy a pojistné částky se tomu dosud ani zdaleka nepřizpůsobily.
I v roce 2024 tedy bude mezi základní činnosti našich makléřů patřit kontrola pojistných částek na nemovitosti a často složité debaty s klienty jak upravit další pojistné smlouvy včetně životního pojištění či odpovědnosti. Úkolem našich specialistů je přece průběžná péče o to, aby klient měl stále adekvátní ochranu.

Otevřeli jste novou centrálu na Slovensku, Unilink dále expanduje, když začátkem roku koupil makléře v Chorvatsku. Jak se tyto změny dotknou i vás? Plánujete také nějakou expanzi třeba i jen v Česku?
R. Havlena: Strategií skupiny Unilink, která je součástí skupiny Acrisure, pátého největšího makléře na světě, je i pro letošní rok dynamický růst. To v Česku zahrnuje samozřejmě organický rozvoj sítě INSIA, ale i akvizice celých firem, pro které máme silnou podporu a potřebné finanční zdroje ve skupině. Na naší pražské centrále jsme na to plně nachystáni.
I. Špirakus: Aktivně hledáme další potenciální partnery a jsme připraveni diskutovat o různých formách spolupráce. Dveře k nám do INSIA máme otevřené pro všechny.

Foto Profi a poradenství 2_2024

 

Chcete se stát také klientem nebo finančním profesionálem INSIA?

 

VOLEJTE +420 226 289 914

PIŠTE NA INSIA@INSIA.COM

 

ZDROJ: Profi poradenství & finance, 2/2024

Sdílejte článek

Sledujte INSIA na sociálních sítích

Facebook LinkedIn